2e Juli trip 2018

Bezocht:  CP Oirschot –  CP Vessem –  CP Schalkhoven (B) –     CP Gangelt (D)  –  CP Venlo.

Dag 1.  25 juli 2018:  Vlijmen – Oirschot.  Gereden:  55 km.

Camperplaats Oirschot
Bloemendaal 2, 5688 GP Oirschot

Altijd leuk om een dagje op de CP van Carl en Gabrielle te vertoeven.  Het is een mooie CP, op loopafstand van het gezellige Oirschot met al haar terrasjes.

Sinds de laatste keer dat wij hier waren, is de CP flink uitgebreid.  Er zijn nu 60 plaatsen!

De kosten zijn 15 euro inclusief stroom.  Het geld moet je in een envelopje achterlaten. Vandaag was er een waarnemer, ik denk dat Carl en Gabrielle zelf aan het camperen zijn.
Zij mogen met recht trots zijn op hun CP.

Wat ook opviel:  vanwege de hittegolf zag ik onderweg alleen dood gras.  De koeien  stonden feitelijk hooi te grazen in de wei.  Maar hier was alles groen. Ik zag ook waarom: de waarnemer zet ’s ochtends de sprinklers aan, dat systeem zit in de grond. Dus hier blijft alles mooi groen.

Morgen naar Vessem.  Dit lijkt wel een herhalingsreis, want ook daar zijn we al een paar keer geweest.  Maar ook dat is een fijne plek om nog eens terug te keren.

Dag 2.  26 juli 2018: Oirschot – Vessem.  Gereden: 35 km.

Eurocamping Vessem
Zwembadweg 1, 5512 NW Vessem, Noord-Brabant / Nederland

Wij kennen de camping van het openingstreffen van de camperclub van Frans Houwer.

Voor een campertreffen is dat een super leuke plek.  Maar als je gewoon aan het camperen bent, dan zijn de camperplaatsen vóór de camping  ook een aanrader. Er is plaats voor 40 campers.  De kosten zijn 10,00 excl. Stroom.  Als je stroom nodig hebt, kost het 0,50/kwh. Wij hadden geen stroom nodig. Wij hebben zonnepaneel  en dat babbelt met 2 huishoudaccu’s,  maar we zijn ook kei blij met die omvormer.  Want in de vorige camper hadden we overal 12 V stekkers voor nodig. Nu hoeft dat niet meer.

Deze plek is ook een aanrader voor als je kinderen aan boord hebt.  Naast de CP is een hele leuke speeltuin. En er is een snackbar.  En zeg nou zelf: welk (klein)kind houdt nou  niet van frietjes en een snack, he?  ? Deze plek houden we in gedachten voor onze kleinzoons. Dan zouden we op de camping  kunnen gaan staan met een tentje naast de Crazy Horse.  Ik begreep dat dat maar 1 euro duurder is per overnachting. Maar daar zijn “de klein mannen”, zo ik hen op zijn Brabants noem,  nu nog te klein voor.
De “klein mannen”, zo noemden ze vroeger in Brabant de  kinderen.  Jongens of meisjes:  Het waren  de “klein mannen”.
Ik hou van traditie, dus onze twee kleinzoons, die noemen we “de klein mannen”.

We hadden hier gezellige buren, één stel uit Den Helder was 8 weken onderweg  geweest met temperaturen boven de 30 graden, dus die gingen richting huis. Hij had het na 8 weken wel gehad met al die hitte.
Het andere stel, Bert en Willie, kwam uit Leiden en daar hebben we gezellig een hapje en een drankje mee gedaan. Altijd leuk, die spontane ontmoetingen.

Dag 3. 27 juli 2018: Vessem – Meeuwen – Gruitrode – Schalkhoven. Gereden: 60 km.
Dag 4. 28 juli 2018:  Schalkhoven. Gereden:  0 km.

Dit is weer zo’n dag dat mijn globale planning in duigen valt wegens tegenvallende CP.  Maar daar heb je tenslotte een camper voor, er zitten wielen onder en je rijdt gewoon door naar de volgende.
Dit is tevens zo’n dag dat je uiteindelijk toch nog op een prachtige plek terecht komt.

Ik had gedacht dat Meeuwen-Gruitrode leuk zou zijn.
Natuur Mobilhome Parking
Ophovenstraat 209, 3670 Meeuwen-Gruitrode

Het was 1,5 km zandpad erheen, heel smal. En de CP op zich, tja, als er nou nog een paar campers hadden gestaan had het misschien anders geoogd, maar er was helemaal niemand en verder was het één grote, hete blok beton en met deze hitte niet zo’n goede keuze.  Dus we keken in de Garmin wat er dichtbij was, en dat was Houthalen.

Daar aangekomen:  dat was een camping en echt een mooie. Alleen: die was 29 euro per nacht en aangezien wij op de centjes moeten letten, moesten we toch verder gaan zoeken.

Lang verhaal kort:  terecht gekomen in Schalkhoven (België)
Nolleke’s Winning
Schalkhovenstraat 79, 3732 Schalkhoven

Wát een geweldige CP.  Volop ruimte om je heen en het kost 12,00 all inn.
De CP ligt achter een antieke boerderij.  De beheerder, Flor,  heeft daar  samen met zijn vrouw Sonja, ook een Bed and Breakfast. Momenteel 16 kamers, maar dat worden er 24.

Met de CP heeft Flor ook grote plannen, hij wil daar ook iets voor groepen gaan organiseren (teambuilding)  en er komt een kegelbaan.

Hij is nog in de opstartfase, maar lozen chemisch toilet kan al en sanitair is er ook, mocht je dat nodig hebben.

De boerderij heeft een gezellige binnenplaats, waar je een heerlijk biertje van de tap kan drinken.  Of een wijntje, wat je wil.  Deze man heeft trouwens samen met een andere wijnboer een wijngaard aan de Moezel.  Hij heeft het er maar druk mee.

Hier is ook een feestzaal en we merkten dat de plaatselijke bevolking dit terras ook prima weet te vinden.

Je kan hier ook eten,  beperkte kaart want Flor kookt zelf dus het is biefstuk of karbonade.  Wij hebben er niet gegeten, maar we hoorden van andere camperaars dat het erg goed was.   Hij zit op het terras de piepers te jassen waar je bij zit.

Het verhaal over het ontstaan van deze CP:  Een vriend van hem verhuurt Vespa’s.  Een stelletje met een camper had een dag die Vespa’s gehuurd en zochten daarna een plek om te overnachten.  Dus hij dacht aan Flor en Flor zei: “Is goed, laat hen maar op mijn grond overnachten.”.  Een aantal maanden later kwamen er 2 campers aanrijden, waar ze moesten gaan staan?  Flor in opperste verbazing, die zei: “Dit is helemaal geen camperplaats.” “Jawel”, zeiden die mensen, “Je staat in het gidsje”.  Bleek dat dat Vespa-stel hem aangemeld hadden.  Toen kreeg hij er lol in en nu heeft ie al 20 plaatsen.

We zouden een BBQ in Riemst hebben, de traditionele MEO BBQ.  Maar ik werd heel ziek dus daar konden we niet aan deelnemen.  Morgen gaan we ook niet rijden, dat is niet handig met een emmertje op schoot, dus we blijven een extra dagje hier.

De temperatuur:  38 graden, pff….. Maar hier voelen we ons veilig om te overnachten met alle ramen open. Dus het waait lekker door.  Morgen naar Gangelt.

Dag 5. 29 juli 2018:  Schalkhoven -Gangelt.  Gereden: 62 km.

Wohnmobilstellplatz Gangelt
Am Freibad, 52538 Gangelt, Nordrhein Westfalen / Duitsland

Ook hier zijn we vaker geweest.  Deze CP wordt beheerd door de stichting Prospex, mensen met een verstandelijke beperking.

De kosten: 10,00 en mocht je stroom nodig hebben kost dat 0,60/kwh.

Dit keer mochten we niet zelf een plaatsje kiezen, maar kregen we een plaatsnummer toegewezen. Dat was niet zo’n mooi plekje, dus Wil ging vragen of er wat anders vrij gekomen was.  En inderdaad, er waren er een aantal vertrokken, maar het systeem was wat traag.  Dus toen kregen we een veel mooier plekje.  Nou zat ik in die rolstoel dus ik zei: “Rij jij vast naar die plek en zet hem neer, dan kom ik er wel achteraan rollen.” Zo gezegd, zo gedaan.  Alleen:  niet bij stil gestaan dat dat toch best een sneu gezicht moet zijn geweest:  man vertrekt met camper en vrouw in rolstoel blijft achter….  Ik zag wel wat mensen kijken met iets wat medelijden zou kunnen zijn.

Er zijn 2 terrassen, waarvan 1 er heel gezellig uit zag.  Erg druk, maar we mochten bij 2 dames uit Hoensbroek aanschuiven. Hier hebben we later ook heerlijk gegeten voor weinig geld. Grote porties, typisch Duits.  I LOVE  Germany.

Dag 6.  30 juli 2018: Gangelt – Venlo. Gereden: 64 km.

Jachthaven Venlo
Jachthavenweg 50, 5928 NT Venlo

Uitzicht vanuit de cabine:

Mooie CP, mooi uitzicht. Er zijn 20 plaatsen en de kosten zijn 14,00 all-in.

Enige nadeel vind ik, dat het restaurant niet rolstoel toegankelijk is. Dus we konden er niet uit eten.

Ik heb deze trip wel behoorlijk geblunderd met inpakken, hoor.  Echt belangrijke dingen vergeten.  Zoals mijn brilletje (Gelukkig lag er wel een reserve in de camper) en mijn lenzenvloeistof en mijn tandenborstel en tandpasta! Bij thuiskomst bleek dat dat allemaal in een mandje lag….. wat nog op de badkamer stond.

We hopen snel weer een  paar dagen weg te kunnen.  Wil mag weer  384 km op de teller bijschrijven.