Van West tot Oost totdat het hoost

2 juli 2012: Vlijmen – Volendam – Sint Maartenszee. Gereden: 186 km
We kunnen weer een paar dagen weg. Ik had geen speciale wensen, behalve dan dat ik de zee wel weer eens wilde zien, dus Wil heeft dit keer wat plekjes uitgekozen. Eens kijken wat er dit keer van de globale planning terecht komt. Ervaring leert: vrij weinig.

We gingen op weg naar de Kop van Noord Holland. Binnendoor zou dat 4 uur rijden zijn, over de snelweg anderhalf uur.Wij gingen voor een compromis: eerst een stuk snelweg en daarna over de N-wegen.
Eigenlijk deden wij het tegenovergestelde van wat Peter Koelewijn deed in het nummer “KL204”: “De snelweg Utrecht-Amsterdam rijd ik op bij Vinkeveen.”  Wij reden die snelweg áf bij Vinkeveen en de N201 op, langs de Vinkeveense Plassen en het Amsterdam Rijnkanaal. Daarna door Amsterdam en de IJtunnel door. Het was weer een mooie, relaxte rit.

Ik zag onderweg het bordje “Volendam”. Hm… Volendam, home town van Jantje Smit en Nick en Simon en de 3 J’s.  Maar voor mijn generatie ook: hometown van “The Cats”, die de palingsound uitgevonden hebben!  En ik bedacht ineens dat ik daar nooit meer geweest ben, niet sinds mijn 8ste of zo. Al opgroeiend was elk dagtripje een uitje, een spannende gebeurtenis, dus ik herinner me nog goed dat dagje Volendam destijds met ons gezin. I’ve got the picture to prove it!

Dus ik zei tegen Wil: “hee…als we nou toch in de buurt zijn… ff toeristje spelen inVolendam?” Hij vond het prima, dus ik ruk acuut de NKC camperplaatsengids uit het zijvak, V van Volendam, blz 970 en ja hoor: camperplaats aanwezig.

Voor de camperaars: coördinaten: N 52.49131 E 5.06338 De Pieterman bij Park Marina. Park Marina is zo’n Roompot resort.
Hoe het zit met de tarieven behoeft enige uitleg. Als je de bordjes volgt kom je op een gegeven moment een bord tegen waar staat: “Camperveld”. Daar moet je rechtsaf en onder de slagbomen door. Als je daar gaat staan, betaal je van 10.00 tot 17.00 uur 6 euro en als je overnacht betaal je van 17.00 tot 10.00 uur 14 euro. Voor dat bedrag mag je wel gebruik maken van alle faciliteiten: je kan aan de stroom, water innemen en gebruik maken van servicepunt. En je kan er veilig overnachten. De kosten worden in de loop van de dag/avond bij je camper opgehaald. Maar: heb je dat allemaal niet nodig en wil je gewoon een paar uurtjes Volendam bezichtigen: dan zijn er 2 ruime parkeerplaatsen waar je gratis mag staan! We hebben dat gevraagd daar – we willen natuurlijk geen misbruik maken – maar geen probleem hoor, campertje een paar uurtjes hier parkeren: geen kosten.  Dus wij hebben daar gratis gestaan en liepen zo Volendam in. En het was nog precies zoals in mijn herinnering: de oude, popperige huisjes met mooie geveltjes, het haventje met veel leuke terrasjes en zeker 3 plekken waar je gefotografeerd kan worden in Volendamse Klederdracht. We hebben lekker door Volendam geslenterd en daarna wat gedronken bij Eetcafe “’t Havengat”. Ik vond de tekst op de kaart leuk gevonden, er stond: “een 5 –sterrenkroeg met Eetallures.”  Je mag trouwens 3 x raden wat voor muziek er in die kroeg gespeeld werd: muziek van “The Cats”.

Na de Volendam/palingsound experience weer verder op weg naar een leuke camping in de buurt van de Noordzee. Terechtgekomen op camping “Aan Noordzee”, Westerduinweg 34, Sint Maartenszee. We wilden op een camping staan omdat we een extra dagje willen blijven. Overnachting kost 21,90 per nacht. Dat is inclusief stroom en toeristenbelasting en ruime plaats (100m2) plus – en dat hebben wij dus nog nooit eerder meegemaakt – een privé toiletgebouw! I kid you not!
Serieus he? Wil kreeg een sleutel mee, we reden naar onze plek en ja, daar stond het echt: een heus privé sanitairblokje, pal naast waar je camper moest staan. Dus we hebben hier onze eigen toiletruimte, onze eigen wastafel met spiegel en kastje en onze eigen privé douche! Ha ha, het moet toch niet veel gekker worden, he? We hebben die trend wel zien inzetten in andere landen, ik geloof dat ze het “Glamping” noemen? Dat concept gaat nóg verder dan wanneer je een eigen kampeermiddel hebt, denk ik. Maar in NL nog nooit eerder gezien. Natuurlijk hebben wij dat helemaal niet nodig, maar grappig is het wel. En natuurlijk ziet ons privé sanitair gebouw er na dag 1 al uit alsof er een bom ontploft is, want ik heb alles lekker laten staan daar: badslippertjes, handdoeken, washandjes, douchegel, tandenborstel en tandpasta en zo nog meer dingetjes. Nah, ruim ik woensdag als we vertrekken wel weer op, toch?  Vanavond zijn we de duinen in gelopen, in natuurgebied “Zwanenwater”. Bij terugkomst hadden we honger! Toen we hier vanochtend aan kwamen rijden keek ik een straatje in en daar meende ik in grote letters: “SNACKS” te zien. Dus ik zei tegen Wil na onze wandeling van vanavond: “We kunnen hier snacken, hoor”. Okee, wij liepen daarheen. Nou moet ik toch binnenkort mijn lenzen eens na laten kijken want, eh… er stond helemaal geen” SNACKS”, er stond” NARCIS”, en dat was de naam van een huurbungalow, de bungalow ernaast heet “TULP”… Oeps.  Mijn redder in nood is op de fiets een km vanaf hier friet en halve haan voor me gaan halen en zo kwam het toch nog goed. Het was hier vandaag zonnig en 22 graden. We hebben tot 22.30 buiten kunnen zitten. Hopelijk morgen weer een mooie dag.

3 juli 2012: Sint Maartenszee. Gereden 0 km, gefietst 4 km
We wilden natuurlijk wel de Noordzee zien. Vaag… gister tijdens de wandeling op de terugweg gevraagd aan een ober, op een terrasje op een camping verderop, onze vraag was waar we de Noordzee konden gaan zien en hij zei: “Dat is 5 km fietsen naar Callandsoog”. Huh… ik hoor de zeemeeuwen hier en ik ruik de zilte zeelucht … dus Wil ging dat uitzoeken met plattegrond en google maps. En wat blijkt: je slaat hier bij de receptie linksaf en dan bij de rotonde rechts. En dan staat strandpaviljoen Noord en Zuid al aangegeven. Het is slechts 2 km fietsen…. Bij het paviljoen genoten van het uitzicht, het ruisen van de zee, en gezien hoe mensen plezier hadden in het zwemmen en het vliegeren. Ik verdenksommige papa’s ervan hun kindjes van 3 aan te praten hoe leuk vliegeren is, om dan vervolgens zelf te gaan vliegeren. Daar is niks mis mee, leuk als je ziet dat volwassen mensen zo ook weer een keertje “kind” zijn.  De kleur van de Noordzee is grijs, valt ons op. Echt heel anders dan de kleur van de Middellandse Zee. ( zie eerdere verslagen). Maar evengoed gaaf om onze Noordzee weer eens te zien en te ruiken en de zeewind te voelen op je huid en in je haren. Bij een SPAR winkel op de camping hiernaast even wat contanten bijgepind. Wat ben je tegenwoordig gewend aan weinig contant geld bij je hebben, en aan overal te kunnen pinnen of betalen met creditcard. In het buitenland kan dat haast overal. Ik ben er ten onrechte van uitgegaan dat je op elke camping wel kan pinnen – op camperplaatsen natuurlijk niet – maar dat blijkt niet het geval. Die fout ga ik de volgende NL vakantie niet meer maken. Nu konden we gelukkig wat geld pinnen – zelfs zonder daar wat te kopen – maar het is gewoon niet handig, als je onderweg weer ergens een pinautomaat moet gaan zoeken. Dat zou wel lukken, maar als je genoeg contanten bij je hebt, is dat gewoon helemaal niet nodig. Morgen gaan we naar Ommen tuffen, 160 km binnendoor. Wil heeft daar een leuke mini camping bij de Boer gevonden, maar er is ook een camperplaats en die gaan we eerst bekijken. En morgen is de laatste dag mooi weer, zo we het nu kunnen bekijken, daarna gaat het overal regenen en flink ook.

4 juli 2012: Sint Maartenszee – Ommen. Gereden: 166 km.
Wat een prachtige rit, we zijn 3,5 uur onderweg geweest maar het was elke minuut waard, hoor. Van Noord Holland uit naar Enkhuizen, daar het IJsselmeer overgestoken, dus over de N302 naar Lelystad (Flevoland). Toen bij Kampen Overijssel binnengereden en terechtgekomen in het plaatsje Ommen.

Het “naviduct Krabbegat”, net voordat je de N302 op gaat - de weg over het IJsselmeer - was een aparte ervaring: je rijdt onder de boten door! Serieus, je ervaart dat alsof je onder een viaduct door rijdt, maar in plaats van dat er auto’s boven je rijden, varen er boten.

Planning was boerderijcamping Het Varsenerveld, maar we vonden de camperplaats hier super goed en goedkoop. Dus op deze CP zijn we gaan staan.

Voor de camperaars: CP is op landgoed De Stekkenkamp. Adres: Beerzerweg 3, Ommen
GPS coördinaten: N 52.51129 E 6.43866
Kost 7,50 euro per nacht en dat is inclusief stroom en je mag er je chemisch toilet legen. De wens om de privacy van de bewoners te respecteren - zoals op het welkomstbord te lezen was - is logisch, want de boerderij op dit landgoed is bewoond.
Je mag hier 72 uur staan, er liggen envelopjes waar je het bedrag dat je verschuldigd bent in kan stoppen. Je moet naam, kenteken, datum, aantal overnachtingen x 7,50 plus toeristenbelasting 0,83 cent per persoon invullen. Alles in goed vertrouwen uiteraard.

De camperplaatsen zijn verhard, van die betonblokken waar gras tussendoor kan groeien. Zo heb je toch het gevoel vanop gras staan, maar geen kans op drassigheid en dat je vast komt te zitten. DIT zijn de CP’s waar ik zo dol op ben. Op asfalt en in een vak staan vind ik doorgaans in het buitenland ook totaal niet erg, omdat je dan vaak op loopafstand van een stadje staat en al het moois wat daar te zien is, te voet kan gaan bekijken. Maar: daar kan je geen kampeergedrag vertonen. Hier zit je dichtbij Ommen Centrum, je kan hier je stoeltjes buiten zetten en je luifeltje uit. Er kunnen hier volgens het gidsje 8 campers staan, maar onze camperburen vertelden dat er dit weekend 16 stonden, een aantal tegenover de verharde plekken. Dus ook dat is hier geen probleem: een camperaar die laat arriveert, vindt hier altijd wel een plekje.

Het centrum van Ommen is ongeveer 1,5 km fietsen. Centrum is niet bijster bruisend, maar we hebben er leuk doorheen gesjokt en een hamburger met frietjes gescoord.

Vanavond kwam de beheerder van deze CP haar rondje doen, even kennis maken, fietskaart uitdelen, wat info over de omgeving uitwisselen… En als welkomstcadeau een doosje pepermuntjes! Deze CP is wat ons betreft een aanrader, en zéker voor mensen die van fietsen houden.
Verder hebben we hier van onze Groningse camperburen nog wat leuke tips gekregen over verschillende CP’s in NL en DLD.

We slapen hier veilig en knus, samen met 7 andere campers. Het is nu 0.00 en ik heb geen andere campertjes het terrein op horen rijden, dus bij leven en welzijn, worden hier morgen 14 camperaars weer wakker.

5 juli 2012: Ommen. Gereden: 0 km. Gefietst: 13,2 km.
www.weer.nl bleef volharden in het feit dat er hier echt 5 mm regen gaat vallen en dat er een flink onweer op komst is, maar vooralsnog was daar bij het ontwaken niets van te zien. Strak blauwe hemel en zonnig. Buienradar is ook niet altijd even betrouwbaar, dus we besluiten ’s middags naar Vilsteren te fietsen. Reden: ik heb mooie herinneringen aan Vilsteren. Wij hebben daar 2 jaar achtereen een vakantiehuisje gehuurd bij fam. Logtenberg. Die runden daar de plaatselijke supermarkt en hadden 3 vakantiehuisjes. Dank aan mijn zusje, wiens geheugen beter is als het mijne, dat ze zowel plaatsnaam als achternaam nog wist.
Nou was de kans na meer dan 40 jaar heel klein, maar ik wilde erheen, zien of dat er nog was… Dus wij op weg. De eerste kilometers warm en stekende zon, we waren blij dat we op een gegeven moment een fietspad hadden, omringd door bomen. Maar al snel begon de lucht te betrekken en we hoorden het al rommelen in de verte… En wát een mazzel hebben we gehad! De wind stak op toen we het bordje Vilsteren zagen. We zagen meteen een herberg, herberg De Klomp en omdat we nattigheid voelden, daar naar binnen. 30 seconden later begon het te hózen daar! Maar toen zaten wij al binnen en konden we die bui afwachten.

Natuurlijk meteen dit moment aangegrepen om navraag te doen over de fam. Logtenberg. De serveerster wist me te vertellen dat die supermarkt en de 3 vakantiehuisjes er niet meer waren. Maar dat zoon Jos een camping runt tegenwoordig, tussen Vilsteren en Dalfsen in. Maar waar ik het als kind zo leuk heb gehad, was er dus niet meer. Okee, dus terugfietsen naar de CP in Ommen. En de lucht werd donkerder en donkerder en we hoorden het onweer in deverte… ik dacht: dat gaan we dus niet redden zonder een nat pak te halen. Nou, de camperplaats kwam in zicht, er is hier een overkapte ruimte waar we 2 fietsen zagen staan en daar reden we met onze fietsen ook heen…. We stonden net onder die overkapping en toen brak het noodweer los! So far so good… die overkapping was 100 meter van de Crazy Horse verwijderd en terwijl we daar stonden te schuilen, zag ik tot mijn schrik dat het dakluik nog open stond. Oeps…  Dus toch maar door de hoosbui heengerend naar de Crazy Horse. Viel mee, alleen de vloer bij de keuken was nat geworden. De bui was heftig, het onweer dichtbij. Ik schrok van de knallen. Maar ik tel altijd de tijd tussen de flits en de donder en zo merkten we dat het onweer voorbij trok. En ongelofelijk: daarna werd het weer een zachte avond, waar we lekker buiten konden zitten tot 22.30. We zijn naar binnen verkast omdat alles klam ging voelen, de kussens in de stoelen, op de tafel stond condens…. En toen samen nog een half uurtje gezellig zitten internetten. Gevuld envelopje hier in de brievenbus gedaan en morgen weer verder. We willen “Deventer op stelten” eens meemaken, dus we hopen dat er plaats is op de stadscamping. Maar dat zien we morgen wel weer.

6 juli 2012: Ommen – den Ham – Olst. Gereden: 114 km
Eerst naar Den Ham, voor foto Konijnenberg. Ik ben lekker in de camper blijven zitten terwijl Wil Konijnenberg bezocht. Zo’n zaak is een waarlijk Luilekkerland voor de hobby-fotograaf. Uurtje later kwam hij terug. Had een lens gezien die hij heel graag wilde hebben, maar was prijzig. Nou, 18 augustus a.s. zijn wij alweer 30 jaar getrouwd en ik ben altijd op zoek naar een passend cadeau, maar heb helaas totaal geen verstand van fotografie en aanverwante zaken, dus ik zei: “Alvast feli, lieverd”, en zo heb ik hem die lens cadeau kunnen doen.

Toen op weg naar Deventer. Nou, aangekomen aldaar: ik kreeg het meteen benauwd. Zoveel mensen op de been, rijendik vol geparkeerde auto’s… De stadscamping in Deventer zat mudjevol – overigens wel een aanrader, hoor, je kan daar met het voetveer over de IJssel heen en dan sta je binnen 5 min. In de oude binnenstad. Voor de camperaars: Adres is Worp 12, GPS coördinaten N 52.25044 E 6.14930 – en we hadden al gehoord dat dat evenement doorgaans 100.000 bezoekers trok, dus niet slim om te veronderstellen dat er op die stadscamping nog plaats was natuurlijk. Maar toch ff gaan vragen, de beheerder was al helemaal in de stress, die had een giga lijst met reserveringen en het groeide hem boven het hoofd….
Maar okee, wat nu… als wij met de Crazy Horse op pad zijn, vinden we het altijd leuk om te meeten met andere MEO-ers. En Herna had al aangegeven dat haar woonplaats niet zover van Deventer af lag en wilde al daarheen komen. Nou, er bleek vlakbij haar woonplaats ook een camping te zijn: in Olst.
Camping ’t Haasje, Fortmonderweg 17. Camping staat in ACSI gids en wij konden daar dan ook met korting staan, overnachting kostte 16.90.

Op weg naar Olst: maffe rit, hoor. Ik heb op internet gezocht of ik kon vinden waar het nou over ging, maar tuffend over de doorgaande N- weg, zagen we van alles. Eerst bordjes met Kangoeroes en een spandoek “Australië”. Daar hing ook de Australische vlag. Wat verderop de Afrikaanse vlag en de tekst: “Wij gaan voor goud.” Weer een stukje verder de Griekse vlag en daarna de Japanse vlag. En ergens hing een spandoek: “Reggebuurt goes Schotland”. Wie weet waar dát over ging, mag me mailen. Ik dacht aan Olympische spelen, maar die zijn dit keer toch in Londen en dat ligt niet in Schotland…

Maar goed, aangekomen in Olst, kregen we een mooie ruime plek, pal aan de IJssel. Deze camping heeft een aparte sfeer, je kan duidelijk merken dat de vaste mensen elkaar goed kennen en het heel gezellig hebben onderling. Maar wij als 1-dagsvlieg, worden ook heel vriendelijk bejegend. Heerlijk een kippetje gegeten hier en ’s avonds kwamen Henk en Herna en Bea op de koffie en hebben we tot na 23.00 uur lekker voor de CH gezeten met biertje/wijntje.
Hier zitten veel ganzen op de uiterwaarden en die roerden luidkeels hun keel. Wel een grappig geluid – hebben ganzen niet ooit op die manier Rome van de ondergang gered? Daar staat me iets van bij . En verder , nadat onze gasten huiswaarts waren gekeerd, bleef het feest hier op de camping in volle gang. Het is nu 0.30 en het gezelschap heeft zich verspreid vanaf de centrale plek, maar ik hoor nog steeds gepraat en gelach. Ik vind dat totaal niet storend, hoor. Wil maft daar doorheen en ik ervaar dat eerder als gezellig. We hebben trouwens hier iets in het camping-reglement zien staan, wat we nóóit eerder zagen: “Het is ten strengste verboden enige vorm van drugs te verbouwen of te verhandelen.

De handel in en/of het verbouwen van hard- en softdrugs zal leiden tot directe verwijdering van de camping.” Apart… we snapten wel ineens de opmerking van Herna, die met een heerlijke aardbeienvlaai arriveerde.
Die had thuis gezegd: “O, ze staan op ’t Haasje… dan had ik eigenlijk beter een space-cake mee kunnen nemen.”
Morgenochtend eerst lekker ontbijten en dan eens kijken waar we heen willen.

7 juli 2012: Olst – Almen – Azewijn. Gereden: 89 km.
Vanochtend vertrokken van de camping in Olst, naar de camperplaats in Almen.
Voor de camperaars: De Nieuwe Aanleg, Scheggertdijk 10. GPS: N 52.16708 E 6.29632.
Op zich niks mis mee en als je vroeg bent, heb je nog uitzicht op het water en een stukje gras voor je camper, maar behalve de 5 plekken aan het water, zijn de andere plaatsen gewoon op de parkeerplaats. Maar: voor ons voelde het niet goed. Er stond een camper die blijkbaar vond dat ie in zijn parkeervak best zijn luifel uit kon en die had ie ook met spanbanden in het gras vóór zijn plek vastgezet. Was zelf in geen velden of wegen te bekennen, maar zijn buurman moest daardoor ook zijn camper zoveel mogelijk rechts in het vak zetten, het paste allemaal maar net. In zijn algemeenheid niks ten nadele van deze camperplaats, maar hoe het voor ons voelde toen we aan kwamen rijden: geen fijne plek voor ons.
Dus maar een stukje doorgereden en terechtgekomen in Azewijn, op de camperplaatsen voor de mini-camping de Hartjens, Hartjensstraat 7. GPS: N 51.886693 E 6.29994.

Dit is een mini-camping bij Wijngoed Avitera. Wat het kost om hier op de camping te gaan staan weet ik niet, wij moesten 10 euro in de automaat gooien, omdat wij op één van de 4 camperplaatsen vóór de camping staan.(onderdeel van de “Achterhoek actie”). Die 10 euro is incl. stroom.
De plaatsen zijn smal – wij stonden daar alleen, maar als alle vier de plaatsen bezet zouden zijn, kon je net je deur nog open krijgen. En qua lengte ook heel krap: Onze Crazy Horse is 6.50 lang plus fietsenrek en onze neus staat half op de weg. Dus we hebben de beheerder gebeld, of we zo wel mochten staan. En ja, dat mocht, want het weggetje is doodlopend en daar komen geen auto’s langs.
Maar eigenlijk zouden de gidsjes moeten vermelden dat deze plekken niet geschikt zijn voor campers, langer dan 6 meter.

Het is wel apart hier. Je hebt hier een terras, dat heet “Uutblaos Huusken” en daar mag je zitten en eigen consumpties meenemen. Wil je koffie of thee, dat is zelfbediening, vriendelijk verzoek om de vuile kopjes weer in het keukentje te zetten en het verschuldigde geld in een trommeltje te gooien.

En ik heb in Frankrijk en in Duitsland de wijngaarden zo vaak gezien, maar nóóit in NL! Dus dát was bijzonder. We hebben de wijnroute gelopen langs de wijnranken en wat geleerd over hoe mensen in NL druiven telen - NL heeft immers geen optimaal klimaat daarvoor - en oogsten op biologische wijze. Mij lijkt het veel werk, zo alles lezend, hoe dat in zijn werk gaat. Werd al moe toen ik het las, ha ha.
Wij hebben onlangs in Den Bosch bij Wijnhuis “Le Robinet” een wijnproeverij gedaan, een soort mini-cursusje, en die manhad geen hoge pet op van in NL gemaakte wijn. Nou, ik heb op dit wijngoed een flesje “Avitera, Gulden Akker Wit, landswijn uit Gelderland” gekocht a 12,50.  Is een half droge wijn van de druif Solaris. Hij moet gekoeld worden tot 8 graden, dus dat heb ik op de gok gedaan. En vanavond geproefd. En gedaan wat ik geleerd heb: ruiken… walsen…. In je mond laten rondgaan zodat alle smaakzones geactiveerd zijn… en ik vond het een lekker wijntje, hoor. Half droog en met een heel apart nasmaakje.
Maar zoals één zwaluw nog geen zomer maakt, maakt één cursus mij nog geen wijnkenner.

Dit is geen plek waar wij nog terug zullen keren. De smalle korte plekken al, maar het doet verder ook wat doods aan. En Azewijn is natuurlijk geen bruisende Metropool te noemen. Morgen weer een dag, de laatste dag. Doel is Groenlo.

8 juli: Azewijn – Groenlo. Gereden: 32 km.
Tot nu toe enorm gemazzeld met het weer, maar vanochtend opgestaan met regen en aangekomen in Groenlo: hozen! Het is na aankomst dan ook geen minuut droog geweest. Pas veel later hield het op met regenen…
Terechtgekomen op Marveld Recreatie op een verharde camperplaats. Elshofweg 6, 7141 DH Groenlo.
Kosten met ANWB-korting: 18 euro per nacht. En dat vind ik niet duur, gezien de faciliteiten!

Zo jammer van het weer, want vandaag was vestingsdag “Groenlo Vestingstad en Brouwstad” en dat viel finaal in het water

Wat mijn MEO-forum betreft begint het te lijken op “Gup en The Pipe komen naar je toe deze zomer.”  Want vandaag zijn we in Ed en Niné’s home town en natuurlijk kwamen zij wat drinken. En dat was natuurlijk weer bere gezellig.

Voor ons geeft dat dit camperseizoen een extra dimensie: nou het toch zo loopt dat wij aan het camperen zijn in NL, en we zijn ergens waar MEO-ers in de buurt wonen: dan lekker iets regelen!

9 juli 2012: Groenlo – Winterswijk – Vlijmen. Gereden: 191 km.
Vanochtend eerst naar Obelink in Winterswijk, wat camperspulletjes kopen. Daarna huiswaarts. Het was wederom een leuke korte vakantie met fijne ritten door mooi landschap. Ik geloof dat we nog geen één trip zoveel koeien gezien hebben. Wil had zelfs onze tomtom aan deze vriendelijke melkmuiltjes aangepast. Hij had tomtom geupdate en wat dingetjes zitten instellen en als hij ook maar één kilometer te hard reed, begon tomtom te loeien.
Tevens zijn we nog niet één trip zo weinig campertjes tegengekomen. Waarschijnlijk zijn toch weer veel mensen Nederland ontvlucht vanwege het weer, wat dit voorjaar en het begin van de zomer, niet erg veelbelovend is. Wij zijn in elk geval dit seizoen – net ff geteld – al 26 dagen op pad geweest met de Crazy Horse en Wil mag weer 778 km op de teller bijschrijven.